Titel |
Obligatorisk kursus: Interessenter, evaluering og impact
|
Oversat titel |
Stakeholders, evaluation and impact |
Semester |
E2024
|
Kandidatuddannelse i |
Kommunikation
|
Aktivitetstype |
Obligatorisk |
Undervisningssprog |
Dansk
|
Studieordning |
Læs mere om uddannelsen og find din studieordning på ruc.dk |
TILMELDING OG STUDIEADMINISTRATIV DATA | |
Tilmelding |
Tilmelding sker via stads selvbetjening indenfor annonceret tilmeldingsperiode, som du kan se på Studieadministrationens hjemmeside Når du tilmelder dig studieaktiviteter, skal du være opmærksom på, om der er sammenfald i tidspunkterne for studieaktiviteter og eksamen. Uddannelsesplanlægningen tager udgangspunkt i, at det er muligt at gennemføre et anbefalet studieforløb uden overlap. Men omkring valgfrie elementer og studieplaner som går ud over de anbefalede studieforløb, kan der forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger. |
Deltagerantal |
|
ECTS |
10
|
Aktivitetsansvarlig |
Pernille Hohnen (hohnen@ruc.dk)
|
Studieleder |
Pernille Almlund (almlund@ruc.dk)
|
Undervisere |
|
Studieadministration |
IKH Tilmelding & Eksamen (ikh-eksamen@ruc.dk)
|
Aktivitetsnummer |
U60297
|
FAGLIGT INDHOLD | |
Overordnet formål |
Kurset introducerer til centrale metodiske tilgange til planlægning og evaluering af organisationers strategiske arbejde med kommunikation med særligt fokus på interessentanalyse og kommunikationens konsekvenser. Den studerende lærer at identificere centrale interessenter og deres motivation og engagement i (og modstand mod) organisationers strategiske kommunikation. Kurset træner samtidig den studerende i at analysere forskelligartede kommunikationsindsatsers mulige konsekvenser i specifikke kontekster og situationer og i at evaluere deres konkrete intenderede og ikke-intenderede effekter ud fra såvel målbare som ikke-målbare kriterier. Den studerende indføres på den baggrund i forskellige kvantitative og kvalitative metoder, fx (men ikke begrænset til) digital datahøst, surveys, etnografiske metoder og audiovisuel dokumentation samt de metodologiske begrænsninger og etiske problemstiller, som knytter sig hertil. Dette arbejde dokumenteres i en individuel portfolio, som kan indeholde øvelser såsom interviewguide til undersøgelse af en bestemt målgruppe, datahøst på sociale medier, indholdsanalyse af en kommunikationskampagne, kunstbaserede metoder til dokumentation og analyse af personlige oplevelser eller formulering af etiske retningslinjer. |
Uddybende beskrivelse |
|
Pensum |
|
Tilrettelæggelse og indsats |
Kurset afvikles over de første 12-13 uger af semestret og er tilrettelagt således, at en eller flere af de metoder, som kurset introducerer de studerende for, kan komme i anvendelse i projektarbejdet. Den samlede studieindsats for den studerende (ECTS-point omregnet i timer) = 270 timer Timerne fordeles imellem
|
Udbudsformat |
Undervisningsaktiviteterne foregår som udgangspunkt på campus. Undervisningen kan være tilrettelagt således, at en eller flere aktivi-teter foregår andre steder end på RUC. Dette kan også være online. |
Undervisningsevaluering |
Evaluation will be based on the evaluation practice of the study board. |
Program |
|
BEDØMMELSE | |
Læringsmål |
Efter endt kursus kan den studerende:
|
Prøveform |
Individuel portfolio
Portfolioen skal have et omfang på maksimalt 48.000 tegn inkl. mellemrum. Produkterne kan f.eks. være øvelsesbesvarelser, talepapirer til præsentation, skriftligt feedback, skriftlige refleksioner og skriftlige opgaver. Udfærdigelsen af produkterne kan være underlagt tidsbegrænsninger. Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive bilag. Produkterne til portfolioen udarbejdes helt eller delvist under kursusforløbet. Portfolioen afleveres samlet (uploades på eksamen.ruc.dk). Evt. løbende delaflevering til den kursusansvarlige med henblik på feedback erstatter ikke den samlede aflevering. Der foretages en samlet bedømmelse af portfolioen. Bedømmelse: 7-trinsskala |
Omprøveform |
Individuel portfolio
Portfolioen skal have et omfang på maksimalt 48.000 tegn inkl. mellemrum. Produkterne kan f.eks. være øvelsesbesvarelser, talepapirer til præsentation, skriftligt feedback, skriftlige refleksioner og skriftlige opgaver. Udfærdigelsen af produkterne kan være underlagt tidsbegrænsninger. Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive bilag. Produkterne til portfolioen udarbejdes efter kursusafslutningen. Portfolioen afleveres samlet (uploades på eksamen.ruc.dk). Evt. løbende delaflevering til den kursusansvarlige med henblik på feedback erstatter ikke den samlede aflevering. Der foretages en samlet bedømmelse af portfolioen. Bedømmelse: 7-trinsskala |
Prøveform ved særlige tilfælde |
|
Prøveform og bedømmelses-kriterier (udmøntet) |
Prøven er en individuel portfolio. Portfolien sammensættes af øvelser, som den studerende har lavet i forbindelse med kursusforløbet. Portfolien skal opfylde alle formelle krav og i bedømmelsen lægges der vægt på i hvor høj grad den studerende demonstrerer evne til at
|
Eksamenskode(r) | |
Sidst ændret | 29/02/2024 |