Semester |
E2022
|
Uddannelse |
Master i Socialt Entreprenørskab (MSE)
|
ECTS |
15
|
Læringsudbytte/bedømmelseskriterier |
|
Overordnet indhold |
I løbet af semestret og i dit arbejde med masterprojektet vil du arbejde med en selvvalgt problemstilling inden for feltet socialt entreprenørskab, men i relation til eller analytisk blik for innovation der understøtter social og bæredygtig forandring. Vi inddrager den nyeste viden om innovation og relaterer det til feltet for socialt entreprenørskab i bred forstand, hvor social innovation som begreb indbefatter demokratiske processer og inklusion af flere samfundsgrupper i udviklingen af en ønskelig og bæredygtig fremtid for alle. Arbejdet med masterprojektet har til hensigt at styrke din evne til at realisere social forandring og bæredygtighed i din egen organisation. Hermed tænker vi på virkningen af de erfaringer, du får med at styrke din kritiske evne til at vurdere, se muligheder og generere nyttig viden for andre. Det er kompetencer som udvikles, når du arbejder med afhandlingen, og håndterer de udfordringer, der opstår i processen med de analytiske redskaber i videnskabelig metode, og samle det i en rapport om et emne som er relevant for dig og din organisation. Du styrker din analytiske selvstændige evne til at se muligheder og håndtere disse projekters udfordringer. Herunder etiske og politiske dimensioner ved at skabe bæredygtige forandringer. |
Type |
Masterprojekt |
Undervisnings- og arbejdsform |
|
Prøveform |
Ved prøven tages der udgangspunkt i de studerendes masterafhandling og eventuelt supplerende materiale. Prøven foregår som en samtale mellem de studerende og bedømmerne.
Der kan under prøven stilles spørgsmål inden for projektrapportens faglige område. Masterprojektet udarbejdes normalt i grupper, men den studerende har ret til at arbejde individuelt. Den mundtlige prøve er en individuel prøve for studerende, der har udarbejdet masterafhandlingen alene eller har anmodet om individuel prøve. Øvrige prøver afholdes som gruppeprøver. Der foretages en individuel bedømmelse på baggrund af masterafhandlingen og den enkelte studerendes mundtlige præstation. Bedømmelsen er en samlet bedømmelse af masterafhandlingen og den mundtlige præstation. Hvis man vælger at arbejde i gruppe, må gruppen bestå af 2-4 studerende. Masterafhandlingen skal for: - 1 studerende have et omfang på 100.800-110.400 tegn inkl. mellemrum. - 2 studerende have et omfang på 122.400-132.000 tegn inkl. mellemrum. - 3 studerende have et omfang på 141.600-163.200 tegn inkl. mellemrum. - 4 studerende have et omfang på 168.000-180.000 tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag. Eksaminationstiden inkl. votering fastsættes således: Ved 1 studerende 30 minutter. Ved 2 studerende 60 minutter. Ved 3 studerende 75 minutter. Ved 4 studerende 90 minutter. Stave- og formuleringsevnen i projektrapporten indgår i bedømmelsen med en vægtning på 10 procent. Afhandlinger skrevet på dansk, norsk eller svensk skal forsynes med et resumé på engelsk. Afhandlinger skrevet på et fremmedsprog (bortset fra svensk og norsk) kan forsynes med et resumé på dansk. Resumeet indgår i bedømmelsen med vægten 5 procent. Tilladte hjælpemidler ved prøven: alle Bedømmelse: 7-trinsskala Censur: ekstern |
Omprøveform |
Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
|
Eksamenskode(r) | |
Sidst ændret | 21/05/2022 |