Titel |
Profilkursus: Oplevelse, iscenesættelse og kultur
|
Oversat titel |
Experience, staging and culture |
Semester |
F2023
|
Kandidatuddannelse i |
Kommunikation * / Kommunikation
|
Aktivitetstype |
Obligatorisk studieaktivitet for profilen: Oplevelseskommunikation |
Undervisningssprog |
Dansk
|
Studieordning |
Læs mere om uddannelsen og find din studieordning på ruc.dk |
TILMELDING OG STUDIEADMINISTRATIV DATA | |
Tilmelding |
Du skal tilmelde dig på stads i tilmeldingsperioden, som du kan se på intra Når du tilmelder dig studieaktiviteter, skal du være opmærksom på, om undervisning og eksamen i de forskellige studieaktiviteter er på samme tidspunkt. RUC planlægger studieaktiviteter sådan at der ikke er overlap, hvis du følger dit anbefalede studieforløb. I forhold til valgfrie elementer og studieplaner, som afviger fra det anbefalede studieforløb, kan der dog forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger. |
Deltagerantal |
|
ECTS |
10
|
Aktivitetsansvarlig |
Ulrik Schmidt (ulriksc@ruc.dk)
|
Studieleder |
Anja Mølle Lindelof (lindelof@ruc.dk)
|
Undervisere |
|
Studieadministration |
IKH Tilmelding & Eksamen (ikh-eksamen@ruc.dk)
|
Aktivitetsnummer |
U60303
|
FAGLIGT INDHOLD | |
Overordnet formål |
På dette kursus får den studerende dybtgående viden om, hvordan arbejdet med de sansemæssige, interaktive, sociale og rumlige dimensioner af kommunikation skaber mulighed for nye relationer mellem organisationer og deres interessenter. Den studerende introduceres til kulturanalytiske og kommunikationsfaglige perspektiver på nutidens oplevelsesorienterede kultur samt kulturpolitiske, økonomiske og institutionelle forhold knyttet til oplevelseskommunikation. Kurset har særligt fokus på begivenheden som kommunikationsform og iscenesættelsen som oplevelseskommunikativt værktøj. Den studerende lærer på den baggrund at identificere, analysere og vurdere, hvordan iscenesatte begivenheder fungerer æstetisk og kommunikativt i forskellige skalaer og formater og på tværs af fysiske og digitale rum, samt hvordan de konkret indgår i private og offentlige organisationers kommunikation inden for kultur- og oplevelsesindustrien og i arbejdet med sociale og kulturelle udviklingsprocesser inden for eksempelvis byudvikling og politisk aktivisme. |
Uddybende beskrivelse |
|
Pensum |
|
Tilrettelæggelse og indsats |
Den samlede studieindsats for den studerende (ECTS-point omregnet i timer) = 270 timer Timerne fordeles imellem
|
Udbudsformat |
Undervisningsaktiviteterne foregår som udgangspunkt på campus. Nogle aktiviteter (fx virksomhedsbesøg og situeret undervisning) kan foregå andre steder end på RUC. |
Undervisningsevaluering |
|
Program |
|
BEDØMMELSE | |
Læringsmål |
Efter endt kursus kan den studerende:
|
Prøveform |
Individuel skriftlig hjemmeopgave
Hjemmeopgaven skal have et omfang på 28.800-36.000 tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag. Hjemmeopgavens varighed er 10 dage inkl. evt. weekend og helligdage. Opgaven skal dokumentere, at den studerende besidder en sikker beherskelse af det danske skriftsprog, herunder grammatik og sproglig korrekthed. Bedømmelse: 7-trinsskala |
Omprøveform |
Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
|
Prøveform ved særlige tilfælde |
|
Prøveform og bedømmelses-kriterier (udmøntet) |
Prøven er en individuel, bunden, skriftlig opgave. Opgaveformuleringen udleveres i slutningen af kurset. Opgaven skal opfylde alle formelle krav og i bedømmelsen lægges der vægt på, i hvor høj grad den studerende kan
|
Eksamenskode(r) | |
Sidst ændret | 06/03/2023 |