Titel |
Profilprojekt: Digitale medier: Strategi og praksis
|
Oversat titel |
Digital media: Strategy and practice |
Semester |
F2023
|
Kandidatuddannelse i |
Kommunikation
|
Aktivitetstype |
Obligatorisk studieaktivitet for profilen: Digitale medier |
Undervisningssprog |
Dansk
|
Studieordning |
Læs mere om uddannelsen og find din studieordning på ruc.dk |
TILMELDING OG STUDIEADMINISTRATIV DATA | |
Tilmelding |
Du skal tilmelde dig på stads i tilmeldingsperioden, som du kan se på intra Tilmelding til projekteksamen: Du skal huske at bekræfte din tilmelding til projektet, ved at tilmelde dig eksamen med din projektgruppe, når projektdannelsen er slut. Du skal tilmelde dig via stads Når du tilmelder dig studieaktiviteter, skal du være opmærksom på, om undervisning og eksamen i de forskellige studieaktiviteter er på samme tidspunkt. RUC planlægger studieaktiviteter sådan, at der ikke er overlap, hvis du følger dit anbefalede studieforløb. I forhold til valgfrie elementer og studieplaner, som afviger fra det anbefalede studieforløb, kan der dog forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger. |
Deltagerantal |
|
ECTS |
20
|
Aktivitetsansvarlig |
Anja Mølle Lindelof (lindelof@ruc.dk)
|
Studieleder |
Anja Mølle Lindelof (lindelof@ruc.dk)
|
Undervisere |
|
Studieadministration |
IKH Tilmelding & Eksamen (ikh-eksamen@ruc.dk)
|
Aktivitetsnummer |
U60300
|
FAGLIGT INDHOLD | |
Overordnet formål |
Projektarbejdet er et problemorienteret, eksemplarisk, deltagerstyret og gruppebaseret forløb, hvor den studerede udvikler og dokumenterer viden, færdigheder og kompetencer i at arbejde med en afgrænset, selvvalgt, faglig problemstilling med fokus på anvendelse af digitale medier til strategisk kommunikation. I løbet af projektarbejdet vil den studerende opnå teoretiske, metodiske og praktiske kompetencer i at forstå, planlægge, udføre og kritisk reflektere over den rolle, digitale medier spiller i forhold til en organisations evne til at kommunikere effektivt og effektfuldt. Der lægges vægt på, at den studerende oparbejder evne til at udvikle og realisere digitale kommunikationsstrategier, især forståelse for og erfaring med indsamling, analyse og visualisering af digitale data i udarbejdelsen af konkrete kommunikationstiltag. I projektet skal indgå et konkret digitalt kommunikationsprodukt udviklet af den studerende samt en teoretisk funderet redegørelse for de strategiske, metodiske og praktiske overvejelser i forbindelse med dets planlægning og udarbejdelse og dets kontekstuelle og værdiskabende elemeneter. Projektarbejdet understøttes af vejledning og en række undervisningsaktiviteter, som bl.a. introducerer og træner den studerende i metoder til indsamling, analyse og visualisering af digitale data. Projektrapporten skal tage afsæt i relevant, akademisk litteratur med et omfang på minimum 1000 sider. |
Uddybende beskrivelse |
|
Pensum |
|
Tilrettelæggelse og indsats |
Projektarbejdet er tilrettelagt som gruppearbejde med vejledning, som suppleres af projektunderstøttende workshops. Workshoparbejdet og vejledningen tilrettelægges sådan, at det kan foregå samlet på RUC to dage om ugen, hvor der også vil være mulighed for at møde de andre 2. semesterstuderende fra de øvrige faglige profiler og hvor der vil være et antal gæsteforelæsninger og andre fælles faglige aktiviteter. Projektets samlede studieindsats for hver studerende (ECTS-point omregnet i timer, 20 ECTS x 27 timer) = 540 timer Timerne fordeles imellem
|
Udbudsformat |
Undervisningsaktiviteterne foregår som udgangspunkt på campus. Nogle aktiviteter, herunder projektarbejdet i gruppen, kan efter fælles aftale mellem alle gruppemedlemmer og evt. vejleder gøre brug af andre mødesteder og virtuelle møder. |
Undervisningsevaluering |
|
Program |
|
BEDØMMELSE | |
Læringsmål |
Efter endt projektarbejde kan den studerende:
|
Prøveform |
Projekteksamen i gruppe med individuel bedømmelse
Grupperne kan bestå af 2-6 studerende. Projektrapporten skal for: - 2 studerende have et omfang på 84.000-108.000 tegn inkl. mellemrum. - 3 studerende have et omfang på 96.000-120.000 tegn inkl. mellemrum. - 4 studerende have et omfang på 108.000-139.200 tegn inkl. mellemrum. - 5 studerende have et omfang på 120.000-144.000 tegn inkl. mellemrum. - 6 studerende have et omfang på 132.000-156.000 tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag. Projektrapporten skal forsynes med et resumé på dansk eller engelsk og skal endvidere indeholde et konkret kommunikationsprodukt eller en dokumentation heraf, der indgår i bedømmelsen. Eksaminationstiden inkl. votering fastsættes således: Ved 2 studerende 60 minutter. Ved 3 studerende 75 minutter. Ved 4 studerende 90 minutter. Ved 5 studerende 105 minutter. Ved 6 studerende 120 minutter. Stave- og formuleringsevnen i projektrapporten indgår i bedømmelsen. Tilladte hjælpemidler ved prøven: alle Bedømmelse: 7-trinsskala Censur: intern medbedømmer |
Omprøveform |
Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
|
Prøveform ved særlige tilfælde |
|
Prøveform og bedømmelses-kriterier (udmøntet) |
Den mundtlige gruppeprøve tager udgangspunkt i den skriftlige projektrapport og indledes med oplæg fra hver af de studerende på max. 5 minutter per studerende. Eksaminator kan stille korte, afklarende spørgsmål efter hvert oplæg. På baggrund af såvel oplæg som projektrapport foregår eksamen herefter som en samtale mellem alle de deltagende om projektrapportens område, anvendte litteratur og udarbejdede produkt. Projektrapporten skal opfylde alle formelle krav. I bedømmelsen af den skriftlige projektrapport vil der blive lagt vægt på i hvor høj udstrækning de(n) studerende kan
I bedømmelsen af den konkrete kommunikationsproduktion lægges der vægt på i hvor høj grad
Der foretages en samlet bedømmelse af prøvens skriftlige og mundtlige del. |
Eksamenskode(r) | |
Sidst ændret | 09/03/2023 |