Titel |
Dybdeprojekt
|
Oversat titel |
In-depth project |
Semester |
E2022
|
Kandidatuddannelse i |
Kulturmødestudier
|
Aktivitetstype |
Valgfrit |
Undervisningssprog |
Dansk
|
Studieordning |
Læs mere om uddannelsen og find din studieordning på ruc.dk |
TILMELDING OG STUDIEADMINISTRATIV DATA | |
Tilmelding |
Du skal tilmelde dig på stads i tilmeldingsperioden, som du kan se på intra Tilmelding til projekteksamen: Du skal huske at bekræfte din tilmelding til projektet, ved at tilmelde dig eksamen med din projektgruppe, når projektdannelsen er slut. Du skal tilmelde dig via stads Når du tilmelder dig studieaktiviteter, skal du være opmærksom på, om undervisning og eksamen i de forskellige studieaktiviteter er på samme tidspunkt. RUC planlægger studieaktiviteter sådan, at der ikke er overlap, hvis du følger dit anbefalede studieforløb. I forhold til valgfrie elementer og studieplaner, som afviger fra det anbefalede studieforløb, kan der dog forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger. |
Deltagerantal |
|
ECTS |
20
|
Aktivitetsansvarlig |
Louise Tranekjær (louiset@ruc.dk)
|
Studieleder |
Louise Tranekjær (louiset@ruc.dk)
|
Undervisere |
|
Studieadministration |
IKH Studieadministration (ikh-studieadministration@ruc.dk)
|
Aktivitetsnummer |
U60158
|
FAGLIGT INDHOLD | |
Overordnet formål |
Formålet med dybdeprojektet er, at de studerende selvstændigt undersøger en selvvalgt problemstilling indenfor kulturmødefeltet. De studerende skal opnå indgående og nuanceret kendskab til den valgte problemstilling og kunne relatere deres egen undersøgelse til tidligere forskning på feltet. Arbejdsformen lægger vægt på at understøtte de studerendes status som frie kritiske intellektuelle, der selv tager ansvar for at søge og finde relevante kilder, teorier, metoder og evt. dataindsamling til deres projekt, samt for at planlægge og styre projektprocessen. Studerende kan vælge at formulere projektrapporten på et andet sprog end undervisningssproget for at demonstrere kompetencen til at formidle faglig viden på tværs af sprogskellet. Med undtagelse af engelsk, norsk og svensk skal brugen af et andet sprog godkendes af vejleder og uddannelsesstudieleder ved projektdannelsen. Eksamenssproget er som udgangspunkt det samme som projektsproget. Sprogvalget godkendes under hensyntagen til, om der er en intern medbedømmer til rådighed for at bedømme projektet på det valgte sprog. |
Uddybende beskrivelse |
|
Pensum |
|
Tilrettelæggelse og indsats |
Studieindsats Projektet giver 20 ects hvilket svarer til en arbejdsindsats på 540 arbejdstimer der fordeles henover semestret og udgør ca. 25 timer om ugen. Arbejdsindsatsen inkluderer projekt- og gruppedannelse, deltagelse i og forberedelse af vejledningsmøder samt selvstændigt arbejde med projektet og eksamen. Læringsaktiviteter
|
Udbudsformat |
|
Undervisningsevaluering |
|
Program |
|
BEDØMMELSE | |
Læringsmål |
|
Prøveform |
Projekteksamen i gruppe med individuel bedømmelse.
Grupperne kan bestå af 2-6 studerende. Projektrapporten skal for: - 2 studerende have et omfang på 60.000-86.400 tegn inkl. mellemrum. - 3 studerende have et omfang på 81.600-105.600 tegn inkl. mellemrum. - 4 studerende have et omfang på 100.800-124.800 tegn inkl. mellemrum. - 5 studerende have et omfang på 122.400-146.400 tegn inkl. mellemrum. - 6 studerende have et omfang på 141.600-168.000 tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag. Eksaminationstiden inkl. votering fastsættes således: Ved 2 studerende 60 minutter. Ved 3 studerende 75 minutter. Ved 4 studerende 90 minutter. Ved 5 studerende 105 minutter. Ved 6 studerende 120 minutter. Stave- og formuleringsevnen i projektrapporten indgår i bedømmelsen med en vægtning på 5 procent. Tilladte hjælpemidler ved prøven: PowerPoint præsentation eller tilsvarende samt noter til oplæg/præsentation. Bedømmelse: 7-trinsskala Censur: intern medbedømmer |
Omprøveform |
Samme som ordinær eksamen / same form as ordinary exam
|
Prøveform ved særlige tilfælde |
|
Prøveform og bedømmelses-kriterier (udmøntet) |
Eksamen tager udgangspunkt i projektrapporten og indledes med et oplæg fra hvert gruppemedlem på 3-5 minutter. Oplæggenes indhold er frit, men forventes at knytte sig til projektrapporten, fx i form af uddybning, korrektion, tilføjelse eller perspektivering. Dette efterfølges af spørgsmål indenfor projektrapportens område (herunder også til oplæggene). Spørgsmålene lægger op til dialog mellem gruppen og eksaminator/censor. Der foretages en samlet bedømmelse af projektrapporten og den mundtlige eksamen. I bedømmelse af dybdeprojektet lægges der vægt på at de studerende kan følgende:
|
Eksamenskode(r) | |
Sidst ændret | 24/05/2022 |