Titel |
AFLYST i E22 - Valgkursus: Experiential marketing
|
Oversat titel |
Production- and projectoriented elective course |
Semester |
E2022
|
Kandidatuddannelse i |
Kommunikation
|
Aktivitetstype |
Valgfrit |
Undervisningssprog |
Dansk
|
Studieordning |
Læs mere om uddannelsen og find din studieordning på ruc.dk |
TILMELDING OG STUDIEADMINISTRATIV DATA | |
Tilmelding |
Du skal tilmelde dig på stads i tilmeldingsperioden, som du kan se på intra Når du tilmelder dig studieaktiviteter, skal du være opmærksom på, om undervisning og eksamen i de forskellige studieaktiviteter er på samme tidspunkt. RUC planlægger studieaktiviteter sådan at der ikke er overlap, hvis du følger dit anbefalede studieforløb. I forhold til valgfrie elementer og studieplaner, som afviger fra det anbefalede studieforløb, kan der dog forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger. |
Deltagerantal |
|
ECTS |
10
|
Aktivitetsansvarlig |
Jens Friis Jensen (jensfj@ruc.dk)
|
Studieleder |
Anja Mølle Lindelof (lindelof@ruc.dk)
|
Undervisere |
|
Studieadministration |
IKH Studieadministration (ikh-studieadministration@ruc.dk)
|
Aktivitetsnummer |
U60318
|
FAGLIGT INDHOLD | |
Overordnet formål |
Formålet med kurset er at give den studerende viden om et afgrænset kommunikationsfagligt emneområde/praksisfelt, herunder indføring i og kritisk diskussion af aktuelle begreber, teorier og undersøgelsesmetoder, evt. i samspil med praktikere inden for feltet. |
Uddybende beskrivelse |
Experiential Marketing er en tilgang til marketing, hvor virksomheder, organisationer og institutioner bruger oplevelser strategisk som markedsføring. I dette kursus er der fokus på fysiske og virtuelle møder som f.eks. kundeoplevelser, brand activation pop-ups, events, street marketing, kampagneaktiviteter m.m. Kurset kombinerer således marketing-, kommunikations-, event- og oplevelsesstudier, og arbejder med analyse og udvikling af oplevelser, hvor oplevelseskommunikation bringes i spil i relation til f.eks. en virksomheds strategiske overvejelser i dens arbejde med udvikling af forskellige typer af markedsrettede oplevelser. Der arbejdes således med begreber som sted, fysiske- og virtuelle rum, den æstetiske ramme, deltagelse og sociale situationer i et strategisk markedsperspektiv; og med hvordan disse begreber tænkes ind i design af oplevelser, der har til formål at engagere kunden i en fysisk og/eller virtuel oplevelse med henblik på at skabe minder om og relationer til virksomheden. |
Pensum |
Litteraturen er tilgængelig på moodle forud for kursusstart |
Tilrettelæggelse og indsats |
Den samlede studieindsats for den studerende (ECTS-point omregnet i timer) = 270 timer Timerne fordeles imellem
|
Udbudsformat |
|
Undervisningsevaluering |
Den studerende modtager formativ feedback i forbindelse med kursusundervisningen. Den studerende modtager summativ feedback i form af eksamensbedømmelse (bestået / ikke bestået). Evaluering af kurset: Kurset evalueres mundtligt undervejs i kursusforløbet med henblik på at afdække behov for justeringer. Kurset evalueres mundtligt og skriftligt ved kursusafslutning med henblik på at få input til næste undervisningsforløb. Evaluation will be based on the evaluation practice of the study board. |
Program |
Programmet er tilgængelig på Moodle forud for kursusstart. |
BEDØMMELSE | |
Læringsmål |
Efter endt kursus kan den studerende:
|
Prøveform |
Individuel portfolio
Portfolioen skal have et omfang på 24.000-48.000 tegn inkl. mellemrum. Produkterne kan f.eks. være øvelsesbesvarelser, talepapirer til præsentation, skriftligt feedback, skriftlige refleksioner og skriftlige opgaver. Udfærdigelsen af produkterne kan være underlagt tidsbegrænsninger. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag. Produkterne til portfolioen udarbejdes helt eller delvist under kursusforløbet. Portfolioen afleveres samlet (uploades på eksamen.ruc.dk). Evt. løbende delaflevering til den kursusansvarlige med henblik på feedback erstatter ikke den samlede aflevering. Der foretages en samlet bedømmelse af portfolioen. Bedømmelse: bestået/ikke-bestået |
Omprøveform |
Individuel portfolio
Portfolioen skal have et omfang på 24.000-48.000 tegn inkl. mellemrum. Produkterne kan f.eks. være øvelsesbesvarelser, talepapirer til præsentation, skriftligt feedback, skriftlige refleksioner og skriftlige opgaver. Udfærdigelsen af produkterne kan være underlagt tidsbegrænsninger. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag. Produkterne til portfolioen udarbejdes efter kursusafslutningen. Portfolioen afleveres samlet (uploades på eksamen.ruc.dk). Evt. løbende delaflevering til den kursusansvarlige med henblik på feedback erstatter ikke den samlede aflevering. Der foretages en samlet bedømmelse af portfolioen. Bedømmelse: bestået/ikke-bestået |
Prøveform ved særlige tilfælde |
|
Prøveform og bedømmelses-kriterier (udmøntet) |
Prøven er en individuel portfolio. Portfolien sammensættes af øvelser, som den studerende har lavet i forbindelse med kursusforløbet. Portfolien skal opfylde alle formelle krav og i bedømmelsen lægges der vægt på i hvor høj grad den studerende
|
Eksamenskode(r) | |
Sidst ændret | 05/09/2022 |