KLADDE

PDF til print Find kalender

AFLYST i E22 - Valgkursus: Experiential marketing

Titel
AFLYST i E22 - Valgkursus: Experiential marketing
Oversat titel

Production- and projectoriented elective course

Semester
E2022
Kandidatuddannelse i
Kommunikation
Aktivitetstype

Valgfrit

Undervisningssprog
Dansk
Studieordning

Læs mere om uddannelsen og find din studieordning på ruc.dk

TILMELDING OG STUDIEADMINISTRATIV DATA
Tilmelding

Du skal tilmelde dig på stads i tilmeldingsperioden, som du kan se på intra

Når du tilmelder dig studieaktiviteter, skal du være opmærksom på, om undervisning og eksamen i de forskellige studieaktiviteter er på samme tidspunkt. RUC planlægger studieaktiviteter sådan at der ikke er overlap, hvis du følger dit anbefalede studieforløb. I forhold til valgfrie elementer og studieplaner, som afviger fra det anbefalede studieforløb, kan der dog forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger.

Deltagerantal
ECTS
10
Aktivitetsansvarlig
Jens Friis Jensen (jensfj@ruc.dk)
Studieleder
Anja Mølle Lindelof (lindelof@ruc.dk)
Undervisere
Studieadministration
IKH Studieadministration (ikh-studieadministration@ruc.dk)
Aktivitetsnummer
U60318
FAGLIGT INDHOLD
Overordnet formål

Formålet med kurset er at give den studerende viden om et afgrænset kommunikationsfagligt emneområde/praksisfelt, herunder indføring i og kritisk diskussion af aktuelle begreber, teorier og undersøgelsesmetoder, evt. i samspil med praktikere inden for feltet.

Uddybende beskrivelse

Experiential Marketing er en tilgang til marketing, hvor virksomheder, organisationer og institutioner bruger oplevelser strategisk som markedsføring. I dette kursus er der fokus på fysiske og virtuelle møder som f.eks. kundeoplevelser, brand activation pop-ups, events, street marketing, kampagneaktiviteter m.m. Kurset kombinerer således marketing-, kommunikations-, event- og oplevelsesstudier, og arbejder med analyse og udvikling af oplevelser, hvor oplevelseskommunikation bringes i spil i relation til f.eks. en virksomheds strategiske overvejelser i dens arbejde med udvikling af forskellige typer af markedsrettede oplevelser. Der arbejdes således med begreber som sted, fysiske- og virtuelle rum, den æstetiske ramme, deltagelse og sociale situationer i et strategisk markedsperspektiv; og med hvordan disse begreber tænkes ind i design af oplevelser, der har til formål at engagere kunden i en fysisk og/eller virtuel oplevelse med henblik på at skabe minder om og relationer til virksomheden.

Pensum

Litteraturen er tilgængelig på moodle forud for kursusstart

Tilrettelæggelse og indsats

Den samlede studieindsats for den studerende (ECTS-point omregnet i timer) = 270 timer Timerne fordeles imellem

  • Kursusundervisning: 24 timer
  • Forberedelse: 144 timer
  • Eksamen: 80 timer
  • Andre aktiviteter: 22 timer (semesterstart, litteratursøgning mv)
Udbudsformat 
Undervisningsevaluering

Den studerende modtager formativ feedback i forbindelse med kursusundervisningen. Den studerende modtager summativ feedback i form af eksamensbedømmelse (bestået / ikke bestået).

Evaluering af kurset:

Kurset evalueres mundtligt undervejs i kursusforløbet med henblik på at afdække behov for justeringer. Kurset evalueres mundtligt og skriftligt ved kursusafslutning med henblik på at få input til næste undervisningsforløb.

Evaluation will be based on the evaluation practice of the study board.

Program

Programmet er tilgængelig på Moodle forud for kursusstart.

BEDØMMELSE
Læringsmål 

Efter endt kursus kan den studerende:

  • demonstrere dybdegående viden om et afgrænset emneområde/virkefelt inden for kommunikation, herunder nuanceret kendskab til gængse produktions- og projektarbejdsformer i relation til emneområdet

  • identificere og anvende aktuelle teorier og metoder af relevans for emneområdet/virkefeltet, herunder forståelse for væsentlige kommunikationsfaglige problemstillinger

  • udvikle, tilrettelægge og præsentere en konkret kommunikationsproduktion eller -projekt med relevans for emneområdet/virkefeltet

  • selvstændigt og reflekteret omsætte teoretiske perspektiver og metodiske tilgange til en konkret kommunikationsfaglig praksis

  • selvstændigt tage ansvar for egen faglig udvikling

Prøveform
Individuel portfolio

Portfolioen skal have et omfang på 24.000-48.000 tegn inkl. mellemrum. Produkterne kan f.eks. være øvelsesbesvarelser, talepapirer til præsentation, skriftligt feedback, skriftlige refleksioner og skriftlige opgaver. Udfærdigelsen af produkterne kan være underlagt tidsbegrænsninger.

Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag.

Produkterne til portfolioen udarbejdes helt eller delvist under kursusforløbet.

Portfolioen afleveres samlet (uploades på eksamen.ruc.dk). Evt. løbende delaflevering til den kursusansvarlige med henblik på feedback erstatter ikke den samlede aflevering.

Der foretages en samlet bedømmelse af portfolioen.

Bedømmelse: bestået/ikke-bestået
Omprøveform
Individuel portfolio

Portfolioen skal have et omfang på 24.000-48.000 tegn inkl. mellemrum. Produkterne kan f.eks. være øvelsesbesvarelser, talepapirer til præsentation, skriftligt feedback, skriftlige refleksioner og skriftlige opgaver. Udfærdigelsen af produkterne kan være underlagt tidsbegrænsninger.

Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusive eventuelle bilag.

Produkterne til portfolioen udarbejdes efter kursusafslutningen.

Portfolioen afleveres samlet (uploades på eksamen.ruc.dk). Evt. løbende delaflevering til den kursusansvarlige med henblik på feedback erstatter ikke den samlede aflevering.

Der foretages en samlet bedømmelse af portfolioen.

Bedømmelse: bestået/ikke-bestået
Prøveform ved særlige tilfælde
Prøveform og bedømmelses-kriterier (udmøntet)

Prøven er en individuel portfolio. Portfolien sammensættes af øvelser, som den studerende har lavet i forbindelse med kursusforløbet.

Portfolien skal opfylde alle formelle krav og i bedømmelsen lægges der vægt på i hvor høj grad den studerende

  • demonstrerer dybdegående viden om valgkursets emneområde/virkefelt, herunder nuanceret kendskab til gængse praksisformer
  • viser evnen til at identificere og anvende aktuelle teorier og metoder af relevans for emneområdet/virkefeltet, herunder forståelse for væsentlige kommunikationsfaglige begreber
  • reflekteret kan omsætte teoretiske perspektiver og metodiske tilgange til en konkret kommunikationsfaglig praksis
  • kan udvikle, tilrettelægge og præsentere konkrete kommunikationsproduktioner eller -projekter med relevans for området og med brug af adækvate kommunikations- og formidlingsformer
Eksamenskode(r)
Eksamenskode(r) : U60318
Sidst ændret 05/09/2022

Undervisningsgange:

Vis kursusgange for Hold: 1 Find kalender (1) PDF til print (1)

Onsdag 14-09-2022 10:15 - 14-09-2022 12:00 i uge 37
Experiential Marketing (KOMM)

Onsdag 21-09-2022 10:15 - 21-09-2022 12:00 i uge 38
Experiential Marketing (KOMM)

Onsdag 28-09-2022 10:15 - 28-09-2022 12:00 i uge 39
Experiential Marketing (KOMM)

Onsdag 05-10-2022 08:15 - 05-10-2022 12:00 i uge 40
Experiential Marketing (KOMM)

Onsdag 12-10-2022 08:15 - 12-10-2022 12:00 i uge 41
Experiential Marketing (KOMM)

Onsdag 02-11-2022 08:15 - 02-11-2022 12:00 i uge 44
Experiential Marketing (KOMM)

Onsdag 09-11-2022 10:15 - 09-11-2022 12:00 i uge 45
Experiential Marketing (KOMM)

Onsdag 16-11-2022 08:15 - 16-11-2022 12:00 i uge 46
Experiential Marketing (KOMM)

Tirsdag 03-01-2023 10:00 - 03-01-2023 10:00 i uge 01
Experiential Marketing - Eksamen (KOMM)

Mandag 13-02-2023 10:00 - 13-02-2023 10:00 i uge 07
Experiential Marketing - Reeksamen (KOMM)