Semester |
F2021
|
Uddannelse |
Kurser på Master niveau
|
Undervisningssprog |
Dansk
|
Pris |
7.400 kr. |
ECTS |
5 |
Læringsudbytte/bedømmelseskriterier |
Viden
Færdigheder
Kompetencer
|
Overordnet indhold |
Mastermodulet ”Sygeplejersken som mentor” giver sygeplejersker mulighed for at tilegne sig viden og metoder til at udvikle egen pædagogiske praksis med det formål at styrke fastholdelsen af nyuddannede kolleger i klinisk praksis. Modulet tager udgangspunkt i konkrete erfaringer med at socialisere nye kolleger ind i afdelingen. Der lægges særligt vægt på at udvikle kompetencer i, hvordan man som mentor kan understøtte mentees faglige og personlige socialisering gennem fokus på bl.a. nyuddannedes perspektiver og erfaringer, udvikling af professionsidentitet, dilemmahåndtering og det gode kliniske læringsmiljø. Undervisningen er tilrettelagt som aktionslæring, hvilket betyder at teorier, modeller og begreber bruges til at perspektivere og udvikle aktuel praksis. |
Prøveform |
Individuel mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt med omfangsbegrænsninger. Individuel mundtlig prøve baseret på en disposition. Den studerende starter prøven med en præsentation på ca. 10 min., hvorefter prøven foregår som en samtale Der kan ved prøven spørges ind til hele pensum. Det skriftlige produkt skal have et omfang på minimum 2.400 og maksimum 7.200 tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive eventuel forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusiv eventuelle bilag. Eksaminationstid inkl. votering: 25 minutter. Bedømmelsesgrundlaget er den mundtlige prøve. Det skriftlige produkt indgår således ikke i bedømmelsen. Tilladte hjælpemidler til prøven: Disposition på maksimalt en A4-side Bedømmelse: Bestået / Ikke bestået Censur: Intern medbedømmer |
Kursussekretær | |
Sidst ændret | 11/05/2021 |