PDF til print    Find kalender

Studie og semesterstart (VL, VS)

Uddannelse
Virksomhedsstudier / Virksomhedsledelse
Indhold

Torsdag d. 30 jan.

  • 10.00-10.15 Introduktion ved tutorerne (25.2-035)
  • 10.15- 10.30 Fællesintro (25.2-035)
  • 10.30-11.15 Introduktion til studiets faglighed (25.2-035)
  • 11.15-11.30 Pause
  • 11.30-12.15 Mød forskningsmiljøet (25.2-035)
  • 12.15-13.15 Frokostpause
  • 13.15-14.45 Social isbryder leg (25.2-005)
  • 14.45-15.30 Rundtur på campus
  • 15:30 Fælles social kandidat start for ISE studerende

Fredag d. 31. jan.

  • 09.00 -10.00 Fagligt oplæg: The future of corporate communications v. Michael Basland og Lars Sandstrøm (25.2-035)
  • 10.00 -10.15 Pause
  • 10-15-11.00 Social isbryder leg
  • 11.00-12.00 Brug tværfagligheden i din uddannelse (25.1-020)/ Navigere i digitale RUC (25.3-005)
  • 12.30-13.00 Frokost
  • 13.00-13.30 En studerendes perspektiv: Hvordan er det at være studerende og hvordan kan du have indflydelse på dit studie (25.3-005)
  • 13.30-14.30 Styr jeres projekt – redskaber til projektstyring som projektgruppe (25.3-005)
  • 14.30-14.45 Pause
  • 14.45-15.15 Social isbryder leg (25.3-005)
  • 15:15 Fælles social kandidat start i studenterhuset

Mandag d. 3 februar (25.2-035)

  • 8.45 – 9.00 Ankomst
  • 9.00 - 9.10 Velkommen/ John Dam Scheuer
  • 9.10- 9.30 Hvordan EØ adresserer de store udfordringer i verden /Margit Neisig
  • 9.30- 9.50 Ledelsesteorierne er udfordret – netværksledelse, kompleksitet og forskellige former for kollektiv ledelse bliver vigtigere – og det gør udfordringerne omkring formålsdrevet ledelse også /Margit Neisig
  • 9.50-10.00 Pause
  • 10.00- 10.20 Bevågenheden om virksomheders påvirkning af samfundsøkonomi, menneskers arbejde og livsvilkår, miljømæssige ressourcer undergår en markant udvikling drevet af globalisering og digitalisering. Virksomheders ansvar har mange navne: CSR, de mange bundlinjer, virksomhedsetik, legitimitet, bæredygtighed og nye partnerskaber. Troværdighed vil i fremtiden afhænge af om bæredygtighedsstrategien integreres i den overordnede strategi og indarbejdes i medarbejdernes forståelse og aktive tilslutning. /Inger Jensen
  • 10.20-10.50 Plenum-diskussion: facilitator John Dam Scheuer
  • 10.50-11.10 Pause
  • 11.10-11.30 Ressourcer og værdiskabelse: Hvordan innovation foregår tæt på praksis gennem design af praksis/Lars Fuglsang 11.30-11.50 Digitale medier – hvilken indflydelse har de på virksomheder, arbejde og den globale restrukturering - og hvordan involveres brugere i innovation og implementering af IKT i organisationer/Ada Scupola
  • 11.50-12.30 Plenum-diskussion: Facilitator John Dam Scheuer Afternoon (In English – only for the international students, and Danish students not familiar with problem-oriented Project Work): Agenda: Auditorie 25 (145)
  • 13.00 – 17.00 Introduction to Problem-oriented Project Work What you need to know about problem-oriented Project Work before getting started. Literature: Olsen, P.B. and Pedersen, K. (eds) (2019) Problem-oriented project work: a workbook, Copenhagen: Samfundslitteratur (For those of you understanding Danish, this book is available in Danish in a more resent edition: Olsen, P.B og Pedersen, K. (2018), Problemorienteret projektarbejde - en værktøjsbog, Samfundslitteratur.).

About the book: This book is meant to support problem-oriented learning activities. Problem-orientation concerns the reasoning about lack of knowledge, while project work includes the ethno methods that are practised when collectives produce scientific knowledge. This book also concerns particular methods related to sociology and social science and their relations to the humanities, technical knowledge and natural science. The aim of the book is to support students in the process, from their first reflections on a relevant question to the finishing moments of report writing. Different steps and situations in the project work are described (eg: concepts, situations, ideas and tools for reflection that may be relevant throughout the project work). The subtitle -- a workbook -- is meant literary as a book that may be used as collective knowledge situations become recognisable for the users. For alle, der ikke deltager om eftermiddagen: Som hjemmelæsning inden gruppedannelsesprocessen anbefales det at anskaffe og orientere sig i: Olsen, P.B og Pedersen, K. (2018), Problemorienteret projektarbejde - en værktøjsbog, Samfundslitteratur. Denne bog vil være et fælles grundlag omkring forventet viden om problemorienteret projektarbejde på studie

Start dato
30-01-2020
Studieleder
Margit Neisig (neisig@ruc.dk)
Undervisningsansvarlig
Camilla Kurell (ckurell@ruc.dk)
Sidst ændret 28/01/2020

Undervisningsgange:

Vis kursusgange for Hold: 1 Find kalender (1) PDF til print (1)

Torsdag 30-01-2020 08:15 - 30-01-2020 18:00 i uge 05
Studie- og semesterstart - Dag 1

Fredag 31-01-2020 08:15 - 31-01-2020 18:00 i uge 05
Studie- og semesterstart - Dag 2

Mandag 03-02-2020 08:15 - 03-02-2020 16:00 i uge 06
Studie- og semesterstart - Dag 3