PDF til print    Find kalender

SI: 2s Projekt II: Samarbejde, brugerinvolvering og design

Semester
F2019
Uddannelse
Sociale Interventionsstudier *
Aktivitetstype
Kandidatprojekt
Undervisningssprog
Dansk
Tilmelding

Tilmelding sker via stads selvbetjening indenfor annonceret tilmeldingsperiode, som du kan se på Studieadministrationens hjemmeside

Når du tilmelder dig kurset, skal du være opmærksom på, om der er sammenfald i tidspunktet for kursusafholdelse og eksamen med andre kurser, du har valgt. Uddannelsesplanlægningen tager udgangspunkt i, at det er muligt at gennemføre et anbefalet studieforløb uden overlap. Men omkring valgfrie elementer og studieplaner som går ud over de anbefalede studieforløb, kan der forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger.

Registration is happing through stads selvbetjeningwithin the announced registration period, as you can see on the Studyadministration homepage.

When registering for courses, please be aware of the potential conflicts between courses or exam dates on courses. The planning of course activities at Roskilde University is based on the recommended study programs which do not overlap. However, if you choose optional courses and/or study plans that goes beyond the recommended study programs, an overlap of lectures or exam dates may occur depending on which courses you choose.

Læringsudbytte/bedømmelseskriterier

Viden

  • Viden om psykologiske, læringsteoretiske og sociologiske forståelser af samarbejde, konflikt og forhandling som betingelse og ramme for social intervention
  • Viden om faktorer af betydning for opfattelser, perspektiver og handlemuligheder hos forskellige grupper af professionelle og brugere i samarbejds- og interventionsprocesser
  • Psykologisk, læringsteoretisk og organisationssociologisk viden om bæredygtigt design og dokumentation af social intervention
  • Viden om deltagerinvolvering samt om planlægning, styring og gennemførelse af bruger/borgerinddragende interventionsprojekter

Færdigheder

  • Identificere videnskabelige problemstillinger i forhold til samarbejdsprocesser i social intervention
  • Udføre systematisk litteratur- og informationssøgning og anvende videnskabelige standarder og metoder til håndtering af referencer
  • Anvende videnskabelig litteratur på dansk og fremmedsprog
  • Reflektere kritisk over betydningen af forskellige dokumentationsformers anvendelse i sociale interventioner
  • Reflektere kritisk over faktorer af betydning for opfattelser, interesser og handlemuligheder hos forskellige grupper af professionelle og brugere i samarbejds- og interventionsprocesser

Kompetencer

  • Håndtere udviklingen af et selvstændigt projekt samt tilrettelægge og styre et projektforløb indenfor samarbejde, brugerinvolvering og design
  • Formidle forskningsbaseret viden om sociale forandringsprocesser
  • Diskutere videnskabelige problemstillinger inden for området med fagfæller
Overordnet indhold

Ud fra en selvvalgt problemstilling undersøger de studerende teoretisk og praktisk offentlige, private eller civilsamfundsmæssige kontekster, som har betydning for design, bruger/ borgerinvolvering og samarbejde i interventionsprojekter.

Projektforløbet

Projektarbejde.

Forudsætninger for at gå til eksamen

Det er en forudsætning for indstilling til eksamen, at den studerende har deltaget i intern evaluering, samt at den studerende har udarbejdet en læringslog, der vedlægges projektrapporten.

Ved den interne evaluering får projektgruppen gennem gensidig konstruktiv og kritisk diskussion med en opponentgruppe og anden vejleder mulighed for at kvalificere projektets samlede design, problemformulering og undersøgelse af denne. Til den interne evaluering fremsendes en projektbeskrivelse på mindst 7.200 tegn og maksimalt 12.000 tegn De studerende forbereder mundtlig feedback til opponentgruppe.

Læringsloggen skal afleveres i Digital Eksamen samtidigt med projektrapporten. Den skal være på mindst mindst 2.400 og maksimalt 7.200 tegn og indeholde en målrettet og systematisk refleksion af hvilken betydning den studerendes uddannelses- og erfaringsmæssige baggrund har for samarbejds- og læreprocesser på de forskellige studieelementer i semesteret.

Omprøve, hvis forudsætninger for at til gå eksamen ikke er opfyldt

Studerende, der undtagelsesvis er forhindret i at deltage i den interne evaluering, skal i stedet aflevere en skriftlig feedback af opponentens projektbeskrivelse til opponenten og egen vejleder. Den skriftlige feedback skal være på minimum 2.400 tegn og maksimalt 4.800 tegn inkl. mellemrum.

Prøveform

Mundtlig prøve på grundlag af en projektrapport

Eksaminationen foregår som en samtale mellem de studerende, eksaminator og medbedømmer. De studerende eksamineres med udgangspunkt i hele projektrapporten og på en sådan måde at individuel bedømmelse er mulig.

Bedømmelsen er en samlet bedømmelse af projektrapporten og den mundtlige prøve.

Projektet skal have et omfang på minimum 115.200 tegn inkl. mellemrum og må have et omfang på maksimalt 218.400 tegn inkl. mellemrum, afhængig af antal studerende i projektgruppen. Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusiv eventuelle bilag. Opgaver, der ikke overholder omfangskravene, afvises fra bedømmelse, og der er anvendt et eksamensforsøg.

  • 2 studerende mindst 115.200 og maksimalt 122.400 tegn
  • 3 studerende mindst 175.200 og maksimalt 182.400 tegn
  • 4-8 studerende: mindst 211.200 og maksimalt 218.400 tegn

Afhængigt af antallet af studerende bestemmes varigheden af eksaminationen, inklusiv votering, som følger

  • 2 studerende 60 minutter
  • 3 studerende 75 minutter
  • 4 studerende 90 minutter
  • 5 studerende 105 minutter
  • 6 studerende 120 minutter
  • 7 studerende 135 minutter
  • 8 studerende 150 minutter
Omprøveform

Omprøven svarer til den ordinære prøve.

Prøvetype
Gruppeprøve
Hjælpemidler til eksamen

Projektrapporten og forberedte oplæg samt digital præsentation.

Bedømmelse
7-trinsskala
Censur
Intern (dvs. at vejleder og en intern censor bedømmer)
Studieleder/faglig koordinator
Jo Krøjer (jokr@ruc.dk)
Aktivitetsansvarlig
Trine Østergaard Wulf-Andersen (wulf@ruc.dk)
Eksamensadministration
IMT Studieadministration (imt-studieadministration@ruc.dk)
STADS stamdata
kandidatprojekt
belastning : 15 ECTS aktivitetskode : U25772
prøveform : Projekt (ut) bedømmelse : 7-trinsskala censur : Intern censur
Sidst ændret 20/11/2018

Undervisningsgange:

Vis kursusgange for Hold: 1 Find kalender (1) PDF til print (1)

Onsdag 30-01-2019 08:15 - 30-01-2019 12:00 i uge 05
Projekt II: Samarbejde, brugerinvolvering og design - Gruppedannelse (SI)

Fredag 01-02-2019 08:15 - 01-02-2019 12:00 i uge 05
Projekt II: Samarbejde, brugerinvolvering og design - Gruppedannelse (SI)

Fredag 08-02-2019 08:15 - 08-02-2019 16:00 i uge 06
Projekt II: Samarbejde, brugerinvolvering og design - Gruppedannelse (SI)

Tirsdag 11-06-2019 12:00 - 11-06-2019 12:00 i uge 24
Projekt II: Samarbejde, brugerinvolvering og design - Projektaflevering (SI)

Onsdag 19-06-2019 08:15 - Fredag 28-06-2019 17:00 i uge 25 og uge 26
Projekt II: Samarbejde, brugerinvolvering og design - Eksamensperiode (SI)

Onsdag 03-07-2019 12:00 - Fredag 12-07-2019 12:00 i uge 27 og uge 28
Projekt II: Samarbejde, brugerinvolvering og design - Reeksamen: Projektafleveringsperiode (SI)

Mandag 12-08-2019 08:15 - Fredag 23-08-2019 17:00 i uge 33 og uge 34
Projekt II: Samarbejde, brugerinvolvering og design - Reeksamensperiode (SI)