Semester |
F2019
|
Uddannelse |
Virksomhedsstudier * / Virksomhedsledelse *
|
Aktivitetstype |
Kandidatkursus
|
Undervisningssprog |
Dansk
|
Tilmelding |
Tilmelding sker via stads selvbetjening indenfor annonceret tilmeldingsperiode, som du kan se på Studieadministrationens hjemmeside Når du tilmelder dig kurset, skal du være opmærksom på, om der er sammenfald i tidspunktet for kursusafholdelse og eksamen med andre kurser, du har valgt. Uddannelsesplanlægningen tager udgangspunkt i, at det er muligt at gennemføre et anbefalet studieforløb uden overlap. Men omkring valgfrie elementer og studieplaner som går ud over de anbefalede studieforløb, kan der forekomme overlap, alt efter hvilke kurser du vælger. Registration is happing through stads selvbetjeningwithin the announced registration period, as you can see on the Studyadministration homepage. When registering for courses, please be aware of the potential conflicts between courses or exam dates on courses. The planning of course activities at Roskilde University is based on the recommended study programs which do not overlap. However, if you choose optional courses and/or study plans that goes beyond the recommended study programs, an overlap of lectures or exam dates may occur depending on which courses you choose. |
Læringsudbytte/bedømmelseskriterier |
Viden
Færdigheder
Kompetencer
|
Overordnet indhold |
Kurset skal arbejde med teorier, der kan anvendes til at analysere, hvordan innovationsprocesser tilrettelægges i virksomheder og organisationer. De studerende skal kunne analysere og redegøre for, hvordan innovation kan organiseres på forskellige måder i virksomheden og spille sammen med værdiskabelse i virksomheden. Der skal sættes fokus på, hvilken rolle ledelse spiller for at fremme og tilrettelægge innovation og entreprenørskab i virksomheden. |
Uddybende beskrivelse |
Uddybende beskrivelse vil blive tilgængelig på Moodle |
Undervisnings- og arbejdsform |
Der holdes et antal forelæsninger af op til 2 timers varighed. I forbindelse med forelæsningerne indgår et antal øvelser. Øvelserne kan bygge på udvalgte cases. Til øvelserne forbereder de studerende analyser af innovationsprocesser. Disse kan relatere sig til projektarbejdet og kan indtænke konkrete eksempler fra projektarbejdet anskuet ud fra et innovationsteoretisk perspektiv. |
Forventet arbejdsindsats (ECTS-deklaration) |
Holdundervisning: 15 Studenteroplæg, øvelser, peer-review mm: 5 timer Forberedelse: 67 timer Eksamen: 48 timer Ialt: 135 timer |
Pensum |
Gøres tilgængelig i Moodle |
Prøveform |
Prøven består af en skriftlig individuel eksamen som hjemmeopgave af en varighed på 48 timer Opgavebesvarelsen må have et maksimalt omfang på 14.400 antal tegn inkl. mellemrum. Omfangskravene er inklusive forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, figurer og andre illustrationer, men eksklusiv eventuelle bilag. Opgaver, der ikke overholder omfangskravene, afvises fra bedømmelse og der er anvendt et eksamensforsøg. Opgaven udleveres i umiddelbar forlængelse af sidste kursusgang |
Omprøveform |
Omprøve følger de samme bestemmelser som den ordinære eksamen. |
Prøvetype |
Individuel prøve
|
Hjælpemidler til eksamen |
Alle. |
Bedømmelse |
7-trinsskala
|
Censur |
Ingen (dvs. at underviser bedømmer)
|
Evaluering- og feedback former |
Midtvejsevaluering. Skriftlig slut-evaluering. |
Aktivitetsansvarlig |
Lars Fuglsang (fuglsang@ruc.dk)
|
Underviser | |
Eksamensadministration |
ISE Studieadministration (ise-studieadministration@ruc.dk)
|
STADS stamdata | |
Sidst ændret | 12/12/2018 |